سفارش تبلیغ
صبا ویژن

50سوال بی پاسخ از آقای موسوی

شنبه 89/3/8 10:26 صبح| محارب، انتخابات 88 | نظر

در استانه خرداد و حماسه 40میلیونی مردم و خاطرات تلخ وشیرین زیادی که در این ماه در سال 88 اتفاق افتاد قرار داریم...مردمی که 90درصدشان هنوز مهندس موسوی را نخست وزیر دوران جنگ و امام می دانستند و چه زود به اشتباهات استراتژیک مهندس موسوی در سال گذشته آنها را متوجه ساخت در ذیل50سوال از مهندس موسوی که هیچگاه به آنها اسخ داه نشده است به معرض قضاوت می گذاریم که چگونه این بار با حربه سبز سیدی و نخس وزیر جنگ دست طمع بسوی قدرت دراز کرده بودند تا همچون23 تیر 78 براندازی را کلید بزنند و شاهدآن کودتای مخملی بود که شاهد بودیم ادامه سوالات را نیز در همین پست ملحق میکنیم:

دوران صدارت

1. جناب آقای موسوی! همانطور که میدانید در سال 1365 هنگام رای اعتماد مجلس دوم به شما، نماینده مردم قهرمان بابل (آقای ولی الله زمانی) بعنوان مخالف نخست وزیری جنابعالی سخنان بسیار تاثیر گذار و مستدلی ایراد کرد د راین هنگام دونفر از نمایندکان افراطی حامی شما از جمله هادی غفاری ،بسمت تریبون حرکت کردند و دذ کمقابل چشملان حیرتزده نمایندگان به ضرب و شتم آقای زمانی پرداختند جنابعالی که با شعار حاکمیت قانون و دفاع از آزادی بیان و آزادی پس ا ز بیان، به صحنه آمدید لطفا پاسخ دهید که اولا نماینده باب ل مرتکب چه خلافی شده بود که مستوجب ضرب و شتم طرفداران شما گردید؟ثانیا شما برای محکوم نمودن حامیان افراطی خود و برای دلجویی و عذرخواهی از آقای زمانی چه اقدامی انجام دادید؟ و چرا با سکوت رضایت از کنار این قضیه گذشتید؟

2. جناب آقای موسوی! شما در دوره نخست وزیری تان همزمان سرپرستی بنیاد مستضعفان را نیز بعهده داشتید چرا شرکت جوراب آسیا، استارلایت ،را که به مستضعفان تعلق داشت به قیمت بسیار نازل به بنیاد الهادی به مدیریت هادی غفاری واگذار کردید؟ آیا این اقدام شما برای جبران خوش خدمتی آقای غفاری در حمایت توام با ضرب و جرح مخالفتان، در مجلس بود؟ شما که بعدها دیدید ایشان  با تضییع حقوق کارگران آنجا چنان فضایی بوجود آورد، که کارگران خشمگین با هجوم به وی چنان مضروبش ساختند که بسیاری از استخوانهایش شکست و چندین ماه بستری بود! پس از اطلاع ، شما برای بهبود وضعیت معیشتی کارگران شرکت، چه گامی برداشتید؟

3. جناب آقای موسوی! می دانید که مقام معظم رهبری د ردوران ریاست جمهوریس خود با نخست وزیری شما مخالف بودندو شخص دیگری را برای این امر، در نظر داشتند و مسبوقید که در فاصله بررسی صلاحیت آن فرد در مجلس، سه طرح سازمان دهی شده ترور حضرت ایه الله خامنه ای کشف و خنثی شد، تا آنکه امام راحل(ره) برای حفظ جان ایشان، بناچار از نخست وزیری شما حمایت کردند. پس در واقع انتصاب  شما ، از رفع خطر جدی جهت حفظ جان مقام معظم رهبری که ایشان جایگاه فوق العاده والایی نزد امام خمینی ره داشتند، ناشی شد. جنابعالی برای شناسایی عوامل ترورهای سه گانه مزبور، چه اقدامی انجام دادید؟ و کمترین اهتمامی در خصوص شناسایی و معرفی تروریستها به دستگاه قضایی داشتید یا خیر؟

4. جناب آقای موسوی! شما که خود را پیرو و مرید امام خمینی میخوانید چرا بدون اطلاع و اجازه ایشان، ناگهان از نخست وزیری آنهم در بحرلنی ترین شرایط جنگی کشور، استعفا دادید تا جایی که مورد عتاب شدید امام قرار گرفتید؟ آیا این ادقام شتابزده و بحران افزا، نمایانگر نفوذ اطرافیانتان بر روی شما نبود و شما حاضر نشدید مصالح مملکت جنگ زده را فدای مصالح شخصی خود و میل و اراده اطرافیانتان کنید؟

5. جناب آقای موسوی! در دوران نخست وزیری شما، با مردم چه رفتاری شد که امام خمینی فرمان 8ماده ای حفظ حریم خصوصی ملت را صادر کردند؟

6. جناب آقای موسوی! چرا جنابعالی بخشنامه صادر کردید که مردان با پیراهن آستین کوتاه حق ورود به ادارات و سازمانهای دولتی را ندارند؟

7. جناب آقای موسوی! در جریان مناظره شما با آقای احمدی نژاد ایشان شواهدی را دال برعدم رعایت قانون و تخلفات گسترده جنابعالی در دوران نخست وزیری تان مطرح نمود که شما سکوت کردید( ممنوعیت ورود مردان با آستین کوتاه به ادارات، فرمان 8ماده ای امام و انحلال گزینش ها به دستورامام ره و ..) آیا سکوت جنابعالی تایید گفته های مطرح شده در آن مناظره نبود؟

8. جناب آقای موسوی! گزینش های عجیب و سطحی که قشر بسیار وسیعی را از ورود به دانشگاهها و احراز رشته های معلمی و ..و برخی مناصب دولتی، محروم میکرد و راهکار ریا و چندچهره ای را برای افراد باقی میگزارد، و لطمه جدی به وجهه مذهبیهای واقعی وارد میکرد، به چه نیتی بود؟ که با فرمان 8 ماده ای امام راحل، منحل شد؟

9. جناب آقای موسوی! جنابعالی که مدعی طرفداری از آزادی مطبوات و مخالفت با تعطیلی روزنامه ها هستید، چرا در دوران نخست وزیری خود تنها روزنامه منتقد که مقاله ای درنقد سیاستهای اقتصادی دولت نوشت، برنتابیدید و آن را به محاق تعطیلی کشیدید؟

10.     جناب آقای موسوی! چرا در دوران نخست وزیری شما، در وزرات ارشاد آقای خاتمی، رمان بینوایان اثر ویکتورهوگو، توقیف شد؟ آیا کسی غیر از مقام معظم رهبری ریاست جمهور وقت، دستور توقیف آن را صادر نمود؟

11.     جناب آقای موسوی! چرا رییس جمهور وقت، و رییس وقت مجلس، آقای هاشمی رفسنجانی، بشدت به عملکرد شما انتقاد داشتند؟ تا جاییکه آقای هاشمی تا مدتها پس از پایان دوران شما؛ از عملکرد دولت شما انتقاد میکرد؟

12.     جناب آقای موسوی! یکی از ایرادات وارد جنابعالی به اقای احمدی نژاد، کم توجهی ایشان به نظرات و منویات مراجع عظام تقلید در امر مملکتداری بود! شما در دولتی که ریاست آنرا بعهده داشتید، چند بار با علما و مراجع قم از نزدیک دیدار داشتید و چقدرنظرات آنها را در تصمیمات دولتی مهم می دانستید؟ دردوره پس از انتخابات و برپایی فتنه ، که تمام قد در برابر نظام اسلامی ایستادید از کدام مرجع عظام، فتوای جواز خروج علیه تنها نظام ولایی جهان و میثاق امام و شهدا را گرفتید؟ تهمت تقلب به نظام زدن و لکه دار کردن قبله آمال مستضعفان جهان را به حکم کدام مرجع تقلید ، تطبیق دادید؟

13.     جناب آقای موسوی! شما که خود را طرفدار جامعه چندصدایی معرفی کردید و به حذف جریانات مخالف اعتقادی ندارید، طبق همین اعتقاد روشنفکرانه بودکه در کابینه خود چندصدایی را تحمل نکردید و به تصفیه مدیران مستقل دست زدید؟

14.     جناب آقای موسوی! می دانید که امام خمینی ره به فهم و درک سیاسی آقای دکتر ولایتی اعتقاد وافر داشتند و حضور ایشان را در کابینه ضروری می دانستند تا آنجا که نمایندگان مجلس به شوخی می گفتند که آقا ی ولایتی "سهم امام "در دولت است و شما که خود را پیرو امام می دانستید چرا تمایلی به استفاده از ایشان نداشته و بارها سعی کردید که وی را از وزرات خارجه کنار بگذارید؟

15.     جناب آقای موسوی! چرا در دوران نخست وزیری جنابعالی کوشیده می شد تا نمایندگان مجلس در قالب سفرهای خارجی (بمناسبت ده فجر و ..) نتخاه ارزی از وزارتخانه دریافت کنند تا بدهکار شوند؟ آیا برای این نبود که در بزنگاهها(همچون رای اعتمادها، تصویب بودجه و سایر لوایح حساس و ..) با مطرح کردن بدهی ها ، رای لازم را از نمایندگان اخذ کنند؟

16. جناب آقای موسوی! می دانید که امام ره می گفتند : دولت باید امور را به مردم بسپارد" و حتی ایشان با تاسیس بسیج عملا و بر خلاف  تمام استانداردهای نظامی، جنگ را نیز مردمی کردند که برکات آن را همگان شاهدند حال جنابعالی که خود را پیرو امام می دانید درد وران تصدی صدارت خود، دولت را بیشتر متصدی امور ساختید تا آنجا که تقریبا تماامی بازرگانی داخلی و خارجی خود را دولتی کردید و با تاسیس تعداد زیادی " مرکز تهه و توزیع کالا" مردم را از عرصه بیرون انداختید؟

17.     جناب آقای موسوی! در دوران شما ، انتخابات مجلس سوم توسط وزیر کشور وقت ، آقای محتشمی پور انجام شد، چرا در حوزه تهران، این انتخابات به دلیل تخلفات گسترده از سوی شورای نگهبان در آستانه ابطال قرار گرفت؟

18.     جناب آقای موسوی! چرا جنابعالی در دوران نخست وزیری با نهضت آزادی بشدت مخالفت می کردید ولی اکنون با آنها سازش و مغازله دارید؟

19.     جناب آقای موسوی! چرا باند فساد و توطئه گر مهدی هاشمی برادر داماد آقای منتظری و تحت حمایت ایشان در دوران نخست وزیری جنابعالی در سطوح بالای اجرایی دولت حضور داشتند و آزادنه به جنایت و اخلالگری مشغول بودند تا اینکه امام ره با آنها برخورد نمود؟ می دانیم که در صورت عدم تمایل شما، علیرغم حمایت قائم مقام رهبری امکان چنین حضوری برای آنان فراهم نمی شد، شما می دانستید که امام و رییس جمهور وقت آیة الله خامنه ای، نیز با باند مزبور مخالف بودند . می دانید که مهدی هاشمی معدوم از اقوام و بستگام فکری و معنوی به اقای منتظری ، معتقد بود که انقلاتب ایران را بیاد صادر کرد ولو با کودتا! لطفا پاسخ دهید چرا دردوران نخست وزیری تان اجازه دادید این باند فساد و توطئه ، مقدار زیادی اسلحه و مواد منفجره را برای انجام کودتا به بحرین ببرند؟ آیا می دانید بر اثر همین اقداماتی که در دوران صدارت جنابعالی انجام گرفت، کشورهای عربی و همسایه ما به دلیل مقابله با انچه که توسعه طلبی ایران می خواندند، شورای همکاری خلیج فارس را تشکیل دادند؟ چرا جنابعالی اغماض اجازه دادید باند مفسد و ترورست مهدی هاشمی معدوم، وابسته به اقای منتظری مقدار زیادی مواد منفجره را در ساکهای پیرمردان و پیرزنان زائر خانه خدا قرار دهند تا انفجارهایی را در عربستان انجام دهند؟ آیا شما معتقدید که سیاست خارجی باید بر مبنای مداخله نظامی باشد و صدور انقلاب بر اساس کودتا؟ بعد از این واقعه با آن باند چه برخوردی کردید؟ جنابعالی که خود را پیرو خط امام می دانید چرا در زمان نخست وزیری اجازه داده بودید طرفداران و وابستگانتان باند تروریست و توطئه گر مهدی هاشمی در پستهای مهم حضور داشته باشند تا جایی که در مقابل اقدامات امام ره برای محاکمه و مجازات این باند، مقاومت جدی در بدنه اجرایی کشور ایجاد کردند؟

20.     جناب آقای موسوی! جنابعالی دولت نهم را به شکست در عرصه سیاست خارجی متهم ساختید و اکنون این سوال مطرح است که چرا درددوران نخست وزیری جنابعالی د رعرصه روابط خارجی ، عزت ایران و ایرانی به حدی پایین آمده بود که در نتیجه آن د رموسم حج سال 1366 تعدادی وهابی در عربستان به خود جرئت دادند صدها زائر ایرانی را به خاک و خون بکشند؟

21.     جناب آقای موسوی! پس از صدور حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام خینی جنابعالی که خود را پیرو ایشان می دانید چرا اجازه دادید در جلسه هیات وزیران آقای بهزاد نبوی وزیر صنایع وقت، این اقدام امام را محکوم سازد و این جریان را توطئه انگلیس بخواند؟ چرا همان موقع با ایشان برخورد قاطعانه نکردید؟

22.     جناب آقای موسوی! جنابعالی در خلال تبلیغات انتخاباتی سعی کردید اقدامات دولت نهم را یکسره منفی جلوه کر سازید در حالیکه اقای احمدی نژاد در طی 4 سال ریاست جمهوری خود، 60سفر استانی داشت جنابعالی در 8سال نخست وزری خود چند سفر استانی داشتید؟

23.     جناب آقای موسوی! جنابعالی در جریان گفتگو با آقای کروبی (مناظره) هرگونه انتقاد از دوران نخست وزیری خود را حمله به دهه اول انقلاب نامیدید و آن را بی انصافی در حق امام راحل ره خواندید. آیا واقعا معتقدید که عملکردتان هیچ عیبی نداشته و نباید آن دوران را نقد کرد؟ آیا هرکس از آن دوران اننتقاد کند با ید با چماق تخریب حضرت اماکم ره رانده شود؟ یا این اظهارات انتقاد ناپذیری شما را به ذهن شنونده متبادر نمیکند؟

24.     جناب آقای موسوی! جنابعالی در خلال مناظره با آقای احمدی نژاد سوالاتی داشتید که ایشان همه را پاسخ دادند چرا شما به پرسشها و نقدهای ایشان به خودتان هیچ جوابی ارائه ندادید؟


پیوند‌ها